حسن چنگیچ، مردی بلند قامت تر از بوسنی


نمی‌توان تاریخ کشور بوسنی را نوشت ولی نامی از او به میان نیاورد. او برای تمام مسلمانان وطن پرست بوسنی یک قهرمان است. در زمانی که مسلمانان تحت محاصره بودند و تحریم سلاح آن‌ها را در دفاع از خود ناتوان ساخته بود، چنگیچ از ارتباطات جهانی خود استفاده کرد تا به کمک آن‌ها بیاید.

سارایوو، سروی در آتش


آن‌ها از ما نه غذا که سلاح می خواستند و شعارشان در همه‌جا این بود که: نمی‌خواهیم با شکم سیر به دست دشمن سرهایمان بریده و شکم‌هایمان دریده و در مقابل چشمان اشک‌بارمان زنان و کودکانمان قتل‌عام گردند. به جای غذا به ما سلاح بدهید

رونمایی از سنگ یادمان شهدای ایرانی در بوسنی


روی سنگ در دو محراب کوچکتر راست و چپ که دو حاشیه کوچک نقره ای دارد به دو زبان فارسی و بوسنیایی نوشته شده:
به یاد شهدای ایرانی که جان خود را برای تحقق صلح در کشور بوسنی و هرزگوین نثار کردند.

برگزاری بیست و پنجمین سالگرد شهادت شهید رسول حیدری و شهید محمد آودیچ در بوسنی


سلیمان افندی چلیکوویچ در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطراه شهدای جنگ بوسنی و هرزگوین، جمهوری اسلامی ایران را یکی از دوستان واقعی و راستین بوسنی و هرزگوین عنوان کرد که در تمام شرایط به خصوص روزهای سخت و دشوار جنگ در کنار دولت و مردم بوسنی ایستاد.

دعوت به نشست «سلام سارایوو»


از کتاب های «لبخند من، انتقام من است» ، «کارت پستال­هایی از گور» و «خداحافظ سارایوو» در این مراسم رونمایی خواهد شد.

تمدید فراخوان حضور در سالگرد نسل‌کشی سربرنیتسا


فراخوان شرکت در پیاده روی مارش میرا تا تاریخ ١٣٩٧/١/٢٧ تمدید شد.

فراخوان حضور در سالگرد نسل‌کشی سربرنیتسا


تشکل مردم‌نهاد رهروان ستارگان هدایت با همکارى کالج فارسی بوسنیایى، به مناسبت بیست و سومین سالگرد نسل‌کشی سربرنیتسا برگزار می‌کند:

گردهم‌آیی بین‌المللی فعالان صلح و مقاومت در بوسنی و هرزگوین، هم‌زمان با راه‌پیمایی مارش میرا

صرب‌ها و کروات‌ها چگونه قصد داشتند بوسنی را تقسیم کنند؟


او به ما گفت که او با میلوشویچ توافق کرده تا دو تیم در راستای عادی‌سازی روابط میان صربستان و کرواسی کار مذاکره کنند. با این حال، لازم بود که ایده اصلی این مذاکرات را پنهان نگه داریم…

دیتون یک اجبار بود نه یک انتخاب!


البته امروز خیلی‌ها ممکن است بگویند امضای توافق‌نامه اشتباه بود و باید جنگ ادامه پیدا می‌کرد. این افراد شرایط آن زمان را مدنظر قرار نمی‌دهند و از دور به ماجرا نگاه می‌کنند…

پروفسور آسمانی شد

سردار جانباز پروفسور کاووس توکلی به یار شهیدش رسول حیدری پیوست.

این سردار عزیز در روز یکشنبه 16 مهر ماه 1391 ساعت 2 بامداد با سینه ای زخمی از گاز های شیمیایی و تنی مجروع از ناحیه کتف، پا و کمر  جان به جان آفرین تسلیم کرد .

حضور در مراسم سالگرد شهید حیدری

حضور در مراسم سالگرد شهید حیدری

دکتر کاووس توکلی در هیجدهم خرداد ماه 1339 در شهرستان ملایر بدنیا آمد. خانواده ایشان از راه کشاورزی و دامپروری روزگار خود را سپری می کردند.

دوره ابتدایی و دوره راهنمایی را در شهرتان ملایر به پایان برد و دیپلم ریاضی فیزیک خود را از دبیرستان شریعتی ملایر در سال 1359 اخذ نمود.

پس از انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاهها عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و به گذراندن دوره های تخصصی نظامی پرداخت و پس از آن مسئول آموزش غرب کشور شد و بخدمت ادامه داد.

111596_388

پس از انقلاب فرهنگی در اولین کنکور در نیمه دوم سال 62 در رشته ی ریاضی فیزیک در دانشگاه شریف با رتبه عالی پذیرفته شد ولی به علت نیاز مبرم به جبهه های حق علیه باطل برگشت و در سال تحصیلی 1368 با معدل 17 فارغ التحصیل گردید.

پس از جنگ تحمیلی در آزمون فوق لیسانس ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و موفق شد در نیمه اول سال 71 از پایان نامه خود دفاع کند و با معدل بالای 17 فارغ التحصیل شود.

کنفرانس جهانی ریاضی یونان

کنفرانس جهانی ریاضی یونان

از سال 71 تا 76 ایشان دوره فرماندهی و ستاد را در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دفاعی و دوره مدیریت استراتژیک را در مقطع دکتری در دانشگاههای نظامی با رتبه ممتاز طی نماید.

در این هنگام سردار دکتر توکلی به کاربردهای وسیع ریاضی در علوم دفاعی و نظامی و هدایت موشکی و سلاحهای هسته ای و همه ابعاد صنایع دفاع و همچنین سایر رشته های مهندسی و پزشکی پی برد و همین امر باعث شد که در نیمه دوم سال 76 در مقطع دکتری ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران پذیرفته شد و پس از طی دوره آموزشی در مهر81 مدرک دکتری ریاضی کاربردی خود را دریافت کرد.

بازدید از مناطق مرزی جنوبی کشور

بازدید از مناطق مرزی جنوبی کشور

ایشان 24 مقاله علمی در ژورنال های بین المللی به چاپ رسانده اند که 10 مقاله آن در معتبر ترین ژورنال ها به چاپ رسیده است.

بازدید از مناطق مرزی جنوبی کشور

بندرعباس ( بازدید از مناطق جنوب) خلیج همیشه فارس

سردار84 ماه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند و جانباز 60 % می باشند. در پرونده پزشکی سردار 4 بار شیمیایی، مجروحیت از ناحیه کتف، پا و کمر نیز درج شده است.

بعد از پایان جنگ به دستور فرمانده وقت سپاه پاسداران به عنوان مسئول آموزش فرماندهان سپاه منصوب شدند و در ادامه به عنوان معاون دانشگاه امام حسین (ع) و معاونت نظارت نمایندگی ولی فقیه فعالیت داشته اند.

سردار توکلی با راه اندازی دانشگاه جنگ در سپاه پاسداران در اولین دوره دانشگاه عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک در مقطع دکترا فارغ التحصیل شدند.

بندرعباس ( بازدید از مناطق جنوب)

بندرعباس ( بازدید از مناطق جنوب)

دکتر کاوس توکلی با درجه دانشیاری پایه 28 در دانشگاههای علم و صنعت ایران و شهید رجایی و دانشگاه آزاد واحد جنوب تهران و دانشگاه آزاد واحد رود هن و دو دانشگاه پیام نور تدریس دروس تخصصی در رشته های مهندسی در کلیه گرایشها فعالیت دارند که در این راستا بارها به عنوان پژوهشگر نمونه و استاد نمونه معرفی شده اند.

بازدید از ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی

بازدید از ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی

حضور در هیجدهمین سالگرد شهید حیدری

حضور در مراسم سالگرد شهید حیدری

سرانجام در روز یکشنبه 16 مهر ماه 1391 به آرزوی دیرین خود دست یافت و به خیل یاران شهیدش پیوست…

عکس هایی از مراسم ختم:

ختم

ختمختم3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.